Czego możemy się nauczyć z The Sims 4The Sims to jedna z niewielu gier, która doczekała się ciągłego i nieustającego sukcesu. Od pierwszej wersji, The Sims przyciąga ogromną publiczność. Z każdym nowym wydaniem, gracze są ponownie przyciągani przez nowy zestaw mechanik rozgrywki i funkcji, które utrzymują rzeczy interesujące. W pewnym sensie utrudnia to deweloperom wymyślanie nowych pomysłów, ale w innych przypadkach presja zmusza zespół do jeszcze głębszego kopania. The Sims 4 wydaje się być wydany w dziwnym momencie swojego cyklu życia. Nie jest jeszcze na tyle stara, by uznać ją za starszy tytuł lub nawet klasyk, ale zdecydowanie jest już po okresie świetności, jeśli chodzi o aktualność. Biorąc to pod uwagę, czego możemy się nauczyć z gry The Sims 4?

Skup się na najważniejszych cechach

Jedną z pierwszych rzeczy, których możemy się nauczyć z The Sims 4 jest to, jak ważne jest skupienie się na najważniejszych cechach gry. The Sims 4 zostało wydane z jednym z najbardziej okrojonych i podstawowych systemów rozgrywki ze wszystkich tytułów The Sims.

  • Wiele funkcji i systemów rozgrywki, które stały się podstawowymi przez lata, zostało pominiętych w podstawowej grze. Jednym z powodów może być późniejsza data wydania gry.
  • The Sims 3 zostało wydane w 2009 roku, a The Sims 4 w 2014.

Był to spory okres czasu na ewolucję serii, ale oznacza to również, że zespół miał mniej czasu na przygotowanie kolejnego tytułu. Jest to szczególnie ważne, biorąc pod uwagę, że zespół stojący za The Sims 4 to ten sam zespół odpowiedzialny za anulowany tytuł Sims 4 : Sims Golf. Ta gra miała być znaczącym wydaniem dla franczyzy, ale została anulowana z powodu opóźnień i niespełnienia oczekiwań.

Multiplayer nie jest priorytetem

Jedną z pierwszych rzeczy, które gracze zauważą w The Sims 4 jest brak trybu multiplayer. Jest to coś, co było podstawową częścią franczyzy od pierwszego wydania. W rzeczywistości, The Sims było jedną z niewielu gier w tamtym czasie, która posiadała tryb multiplayer. Jedną z najciekawszych konsekwencji tej decyzji jest to, że zmusiła ona twórców do usunięcia możliwości dzielenia się i pobierania niestandardowej zawartości. Możliwość pobierania i wysyłania własnych przedmiotów i ubrań była kluczową częścią serii przez cały czas jej istnienia. Własna zawartość jest jednym z największych atutów tej gry. Otwiera grę dla większej liczby graczy, a także pozwala graczom na tworzenie własnych, unikalnych treści, aby uczynić ich doświadczenia bardziej osobistymi. Decyzja o usunięciu tej funkcji była prawdopodobnie spowodowana dodatkowymi trudnościami w programowaniu trybu wieloosobowego. Uniemożliwiło to dzielenie się niestandardową zawartością i zmusiło graczy do zadowolenia się samymi przedmiotami w grze.